Het ligt natuurlijk een beetje aan uw locatie
Afhankelijk van de commerciële vastgoedsituatie in uw regio, kunt u mogelijk profiteren van lage prijzen voor kantoorruimte om uw bedrijf naar een minder dure wijk te verplaatsen of met uw huidige verhuurder te onderhandelen voor betere huurvoorwaarden. U kunt dus altijd bedrijfskosten besparen zonder dat u daarvoor rare toeren hoeft uit te halen
Beter nog, als u uw bedrijf niet echt vanuit een commercieel pand hoeft te runnen, waarom niet opereren vanuit uw huis of mobiel gaan? U kunt tegenwoordig flexibel werken waardoor uw bedrijf kosten bespaart. De mannen en vrouwen van MKB Bedrijfszaken weten hoe gemakkelijk dat online kan. Een echte aanrader
Denk na over welke kosten je op welk moment kunt besparen als bedrijf
Veel van de tech-reparatiebedrijven in mijn omgeving hebben bijvoorbeeld opgegeven om te proberen te concurreren met grote kassawinkels die computerapparatuur verkopen en zijn nu bezig met mobiele technische diensten die verkoop, reparatie en studiebegeleiding binnen de eigen computer bieden. Vakgebieden zoals sanitair en elektriciteit en diensten zoals boekhouden zijn ideale kandidaten voor thuis- en mobiele bedrijven.
U bedrijf kan u vanuit huis ook nog kosten besparen
Naast besparingen op kantoorruimte kan uw bedrijf vanuit huis u geld besparen op verzekeringen, bedrijfsbelastingen en hulpprogramma’s. Als u echter denkt aan het omzetten naar of het starten van een bedrijf aan huis, is vooronderzoek vereist. Er kunnen bestemmingsplannen of andere lokale administratieve problemen zijn die dergelijke activiteiten in uw buurt voorkomen. Er zijn ook andere overwegingen, zoals hoe graag uw gezin is om elke dag met een bedrijf te leven.
Soms kunt u de personeelskosten verlagen
Als uw bedrijf trage periodes heeft, waarom niet kijken naar manieren om de personeelskosten te verlagen? Tegenwoordig nemen veel (vooral oudere) werknemers graag onbetaald vrij. Bespreek het met hen en je zult aangenaam verrast zijn.
Gebruik waar mogelijk familieleden in uw bedrijf. Een kennis van mij verkoopt een investeringsnieuwsbrief en nadat zijn vrouw haar fulltime baan heeft opgezegd, doet ze nu al zijn zakelijke administratie, bankzaken en het grootste deel van zijn klantencommunicatie.
Vroeger hielp het gezin nog mee in huis en bedrijf
Vroeger, als je bent opgegroeid op een boerderij, heeft iedereen in het gezin eraan gewerkt. Als u kinderen van een geschikte leeftijd heeft, waarom zou u ze dan niet waar mogelijk bij uw bedrijf betrekken? Leren over zaken is een uitstekende ervaring voor jonge mensen en het houdt geld in het gezin.
Heeft u een millennials zonder werk in uw kelder met een diploma in genderstudies en geen baan? Zet ze in uw bedrijf in en geef ze waardevolle werkervaring en vergroot hun zelfvertrouwen. Volgens normale werknemers zijn familieleden die werkzaam zijn in uw bedrijf volledig aftrekbaar als bedrijfskosten.
Hoe werkt bartering precies?
Bartering wordt al millennia gebruikt als een manier voor mensen om goederen en diensten uit te wisselen. Als uw bedrijf overcapaciteit heeft, waarom zou u het niet gebruiken voor ruilhandel voor een ander product of dienst waar u behoefte aan heeft?
Enkele jaren geleden had ik een huurwoning met een huurder die van beroep schilder was. Tijdens een langzame periode in zijn bedrijf hebben we afgesproken dat hij het interieur en de buitenkant van het gebouw in ruil voor huur zou schilderen. Het werkte heel goed – ik liet het pand geverfd en hield een geweldige huurder en hij bespaarde geld op zijn huur.
Misschien bent u een webontwerper met een zere nek door de hele dag achter de computer door te brengen. Pak de telefoon op of kijk online – misschien is er een fysiotherapeut of chiropractor die bereid is om diensten uit te wisselen voor een of ander webontwerp.
Zo kunt u brandstof en onderhoudskosten besparen
Als u een service- of aannemingsbedrijf runt dat een voertuig nodig heeft, bent u ongetwijfeld goed op de hoogte van de manier waarop voertuigkosten uw bedrijfsresultaat kunnen beïnvloeden. Brandstof- en onderhoudskosten voor grotere voertuigen, zoals bestelwagens, cockpitbemanningen, enz. Kunnen astronomisch zijn. Anders dan het verminderen van het gebruik van bedrijfsvoertuigen tot alleen essentiële reizen, hoe kunt u uw voertuigkosten verlagen?
Eén manier is om niet zo veel te betalen voor het voertuig om mee te beginnen. Het kopen van een nieuwe heavy-duty truck of kubuswagen voor uw bedrijf kan een serieuze portemonnee-buster zijn, maar als u bereid bent genoegen te nemen met iets dat niet glanzend nieuw is, houdt u de online advertenties in de gaten en vult u de dealers veel en de kansen zijn groot je kunt een goed, gebruikt voertuig fatsoenlijk laten repareren.
In tweedehands staat nog prima te gebruiken voor vele bedrijven
Als een voorbeeld, een vriend van mij die eigenaar is van een bedrijf dat gras / tuin sproeisystemen onderhoudt, heeft onlangs een tweedehands bestelwagen in uitstekende staat gekocht van een ter ziele hersteld reparatiebedrijf tegen een fractie van de kosten van een nieuw voertuig.
Als u veel kilometers maakt met uw bedrijfsauto (‘s), is het verminderen van het brandstofverbruik erg belangrijk. Diesel- en hybride voertuigen zijn in eerste instantie duurder in aanschaf maar kunnen op de lange termijn vruchten afwerpen met brandstof- en onderhoudsbesparingen. Nieuwere vrachtwagens gebruiken meer exotische materialen om het gewicht te verminderen en de kilometerstand te verbeteren – het is misschien de moeite waard om in uw benzineslurpers te handelen in een brandstofefficiënter voertuig.